Life of a Gal

Please do NOT Take anything from this site and use for your own purposes

Saturday, July 01, 2006

Bulan Bahasa

This entry will be writtn in Malay so I opologise to those non-malay in advance...


Ya...Telah aku sampaikan lagu ini untuk menyambutkan Bulan Bahasa Tahun 2006...Pembukaan ini telah diadakan di Tampiness JC pada hari ini....Lagu ini boleh didapati di http://www.bulanbahasa2006.com/


Aku tahu pada zaman sekarang memang tidak ramai remaja yang memupuk sikap bertutur dalam bahasa melayu termasuk aku..Namun begitu,kita jangan lupa akan asal usul bahasa kita.. ^__^


Mari kita menyambut hari ini bersama dan doakan agar kawanmu ini mendapat markah yang cemerlang untuk ujian lisannya yang akan diambil pada haribulan 06 Jul ini...Sekian...


Dinamiknya Bahasaku


Mari bangsaku mari saudara
Kita gunakan bahasa bonda
Sebagai lidah penggugah rasa
Cinta bahasa cinta budaya


Demi cinta kepada budaya
Kita penatar bahasa bonda
Bahasa maju budaya jaya
Maruah bangsa terpelihara


(korus)


Cintailah bahasa ibunda
Cintailah budaya pusaka
Bahasa yang menjunjung budaya
Budaya nilai maruah bangsa


(Ulangi korus sekali lagi)


Lagu: Abdollah Lamat
Seni kata: Muhammad Ariff Ahmad


Selamat berjumpa lagi...Slackerz & Loserz...


PS:Jangan kalian semua terkejut akan perubahan cara menulis ini...Terutama sekali sik Nuryani Bte Yahya...Mesti ada yang dia ingin komen terhadap saya...Haha...Aku akan kembali lagi seperti dahulu..Heheh...